Marketinška avtomatizacija je trend, ki zelo hitro postaja nepogrešljiv za različna podjetja. V B2C prodaji uporaba orodij in principov marketinške avtomacije že nekaj časa zagotavlja učinkovit pristop do obiskovalcev in strank. Pa tudi vse več podjetji B2B se obrača k omenjeni tehnologiji, saj jo vidijo kot dodano vrednost vključevanja partnerjev v produktne/storitvene procese in edinstvenost prilagojenega pristopa do poslovnih partnerjev.

V prihodnjih letih se pričakuje še porast uporabe orodij marketinške avtomatizacije in tehnološko izpopolnjevanje le teh. Umetna inteligenca in analitika bosta zaznamovali izboljšave orodij ter v prihodnosti kreirale nove trende. Brez nadaljnjega dolgovezenja – sledijo najnovejši trendi marketinške avtomatizacije.

1. AVTOMATIZIRAN MARKETING SOCIALNIH OMREŽIJ

Nedavne raziskave (SmartInsight) so pokazale, da 3 milijarde ljudi aktivno uporabljamo socialna omrežja, s čimer sledimo blagovnim znamkam in vzpostavljamo nove uporabe različnih kanalov. To pomeni za marketing ogromen nabor potencialnih strank, posledično pa nujno prilagoditev socialnih omrežij za interakcijo z ogromnim številom najrazličnejših ciljnih skupin, (potencialnih) strank.  Različna orodja za avtomatizacijo socialnih omrežij nam omogočajo, da avtomatiziramo in prilagodimo odzive, vsebine na različne interakcije z našimi sledilci, (potencialnimi) strankami. Neposredna kontinuirana reakcija v realnem času, bi bila manualno neizvedljiva, saj ji ne bi bili kos. Interakcije so za učvrščevanje in večanje vrednosti znamke bistvene, saj uporabnike usmerijo k specifičnim ukrepom (sledenje znamkam, obiski spletne strani, prijava na newsletter ipd.), ki sovpadajo s cilji, ki si jih podjetja zastavljajo.

  1. INTEGRIRAN MEDKANALNI MARKETING

Marketing se usmerja na strateško povezovanje različnih socialnih kanalov, namesto na posamezne kanale. Uporaba dveh ali več komunikacijskih kanalov poveča stopnjo angažiranja, zato je bistveno, da se izkoristi ta dejavnik, saj tako naše (potencialne) stranke povezujemo z nami, z znamko v več točkah.

Večkanalna kampanja ima mnogo možnosti in plasti povezovanja z uporabniki in obiskovalci socialnih omrežji, kar pa posledično narekuje tudi vključevanje marketinške avtomacije s katero identificiramo ključne podatke. Na podlagi ter prilagajamo ustrezne vsebine, s tem gradimo dolgoročen odnos s sledilci, obiskovalci, (potencialnimi) strankami, kar vpliva na konverzijo. V realnem času posameznikom zagotovimo personificiran stik na različnih kanalih in s tem na dolgi rok povečujemo vrednost blagovne znamke.

  1. NAPOVEDOVANJE KONVERZIJ ‘LEADOV’

Vedno več podjetji poskuša optimizirati stroške marketinga in razpoložljiva finančna sredstva uporabiti kar se da učinkovito. Da bi to dosegli, je potrebno oceniti spletno vedenje uporabnikov ter razumeti, kako le ti delujejo na spletu in njihove motive za nakup. Pri podjetju McKinsey & Co. pravijo, da bodo blagovne znamke, ki kupcem v njihovi celotni življenjski dobi redno in v realnem času zagotavljajo najboljšo uporabniško izkušnjo, imele največ konverzij in dolgoročnih strank.

Programska oprema za avtomatizacijo marketinga omogoča natanko to: enostavno ustvarjanje natančnih uporabniških profilov z analizo najrazličnejših vedenjskih podatkov obiskovalcev spletnih strani. Tako se zanesljivo določi, katere potencialne stranke se bodo pretvorile v kupce. Takšno napovedovanje rezultatov pomaga podjetjem, da natančno določijo najuspešnejše kanale. Napredno segmentiranje strank pa omogoči kreiranje prilagojenih marketinških kampanj, ki ne presegajo zaznane vrednosti segmenta, s čimer se optimizirajo stroški.

  1. PERSONALIZIRANI PREDLOGI VSEBINE

Spletni uporabniki zahtevajo ustrezne in relevantne vsebine, ki so vezane na blagovne znamke. Pričakujejo, da bodo podjetja poznala želje in pripravila vsebino, ki je vredna njihovega časa. Orodja marketinške avtomacije omogočajo s kombiniranjem različnih podatkov pridobljenih z analizami vedenja naših strank, boljše razumevanje uporabniških preferenc in nakupovalnih navad. Na ta način se kreira nekakšna hiperpersonalizacija vsebine, ki učvrsti odnose z obstoječimi in potencialnimi strankami.

  1. ‘PAMETNA’ MARKETINŠKA AVTOMATIZACIJA: STROJNO UČENJE IN PLATFORME PODPRTE Z UMETNO INTELIGENCO

Strojno učenje in platforme marketinške avtomacije podprte z umetno inteligenco (eng. artificial inteligence ali AI) so trend, ki bo tudi v prihodnosti najbolj naraščal. Z njimi ustvarjamo hiperpersonalizirane izkušnje za stranke, tako preko načina doseganja posameznikov, kot preko vsebine.

Strojno učenje se uporablja pri kreiranju vsebin, kar v kombinaciji s podatki prispeva k povečanju učinkovitosti delovanja. Platforme so razširjene s tehnologijo AI, kar pomaga razbiti različne skrivnosti na prafaktorje za vsakdanjo rabo. Uporabljamo IBM Watson Campaign Automation, kar je platforma za avtomatizacijo marketinga, ki v rokah marketingarjev postavi na piedestal moč podatkov za oblikovanje pametnejših kampanj, ki presegajo do sedaj poznana pričakovanja oglaševalskih akcij po e-pošti, spletu, mobilnemu obveščanju, družabnih omrežjih ipd. Aspekti AI, procesiranje naravnega jezika (eng. natural language processing ali NLP), globoko učenje (eng. deep learning) ipd., avtomatizirajo izkušnjo uporabnika s podrobnim spremljanjem vedenja uporabnikov, njihove spletne dejavnosti, razumevanjem govora in jezikovnih vzorcev, na podlagi tega pa se ustvarijo hiperpersonalizirane vsebine prilagojene specifično za posameznika.