Ponavadi je tako, da imamo sicer odlično zastavljeno stran in ustrezno optimizacijo, obisk strani je dober, občasno pa uspe tudi kakšna konverzija, torej nekdo postane naša stranka.

A še večkrat je tako, da ob pogledu na analitiko ugotovimo, da je konverzij vedno premalo. Ste se vprašali zakaj? Seveda, razlogov je lahko več, a eden pogostejših je neustrezno zastavljen klic k akciji (CTA – call to action, ang.).

Kaj CTA sploh je?

Poziv k akciji je tisti del vašega oglaševanja, ki stranke napelje k dejanjem. Stranke specifična besedila, kliki, vpisi vodijo do nakupa, prenosa datoteke ali vnosa njihovega e-maila. Z bolj jasnimi, informativnimi in privlačnejšimi pozivi k akciji, boste ustvarili boljšo uporabniško izkušnjo in več obiskovalcev strani ‘preobrnili’ v stranke.

  1. Jasnost CTA sporočila

CTA sporočilo je vezano na zelo omejen prostor, na en gumb, na en kvadratek za vpisovanje, zato mora biti tudi sporočilo jasno in zadeti bistvo. Pozorni bodite na jezik, ki ga uporabljate in vedno poudarite prednosti, ki jih od ‘izpolnjevanja poziva’ vaše stranke dobijo. Najdite pravo razmerje med sporočilnostjo, da bodo obiskovalci strani vedeli kaj ponujate, in kreativnostjo.

  1. Privlačnost CTA sporočila

Rezultat, ki ga želimo doseči je očiten. Želimo, da čim več obiskovalcev strani z navdušenjem sodeluje pri naši zastavljeni CTA, na podlagi tega pa mi dobimo leade oz. stranke.  Zato moramo zastaviti privlačen CTA, ki bo prebudil v strankah afektiranost, navdušenje, da bodo proces zaključili. Privlačnost sporočila pa se gradi tako s tekstom, kot z dizajnom. Naj prostor CTA izstopa od drugih elementov strani, s primerno velikostjo in kontrastnimi barvami se doseže ogromno. Tekst naj bo svež, poudarja naj prednosti za stranke in ustrezno deskriptiven, da bodo stranke vedele kaj storiti. Nekaj primerov ustreznega teksta najdete v spodnji tabeli.

Izviren CTA tekst Izboljšan CTA tekst
Pošljite povpraševanje Prijavite se na posvet zdaj in svetovalna ura se poceni za kar 50%!
Prisluhnite nam in se naročite na e-novice. Odtipkajte vaš email in se pridružite zabavi! Ostanimo povezani!
Vas zanima FB oglaševanje? Prenesite si pdf. Postanite mojster FB oglaševanja! Klik na gumb in brezplačen priročnik je vaš!
  1. Omejitev trajanja CTA

Omejitev trajanja vašega poziva (Zadnji dan za nakup 50% ceneje!) ali poudarjanje pohajanja zaloge (Samo še 2 izdelka na zalogi!), kar je jasno izraženo v tekstu, je izjemno učinkovit motivator za mnoge. ‘Strah’ pred tem, da bi izgubili priložnost, ki je morda ne bo nikoli več, obiskovalce motivira, da nakup s popustom ali prenos zastonj priročnika izvedejo takoj.

 

  1. Pozicija CTA in testiranje

CTA na vaši strani mora biti viden in imeti primerno pozicijo, ki bo umeščena v kontekst. Ne razpršite elementov do te mere, da nimajo več nobene funkcije, kupec pa preprosto izgubi interes. Slab primer CTA bi bil naslednji: na strani imate odličen zapis o marketinški avtomatizaciji, spodaj primerno obvestilo o možnosti prenosa brezplačne e-knjige z napotki za učinkovito marketinško avtomatizacijo, brezplačno e-knjigo pa imate skrito na podrazdelku dokumenti za prenos na strani o nas.

Ideja je pravzaprav preprosta, postavite se v vlogo obiskovalca vaše spletne strani in se vprašajte, ali bi se odzvali na vaš CTA, ga opazite in ali se ustrezno navezuje na okoliško vsebino strani. Če je vaš odgovor ne, raje poskusite z drugo lokacijo ali barvo, testirajte različne opcije in bodite pozorni katera ima največjo stopnjo konverzije.

  1. Prilagajanje CTA za različne naprave

Prilagodite vašo CTA glede na napravo, ki jo bodo obiskovalci uporabljali. Google vse tablice in prenosnike dojema kot ‘enake’, v smislu, da je vsebina na ekranu prikazana enako, ljudje pa jih uporabljajo v približno istih scenarijih. Mobilne naprave pa kažejo drugačno obnašanje strank in namen iskanja informacij na spletu. Velja, da uporabniki, ki iščejo spletne informacije na telefonu, največkrat CTA zaključijo s klicem in na ta način pridobijo večje število informacij ali pa se naročijo na sestanek, zato je za oglase namenjene za prikazovanje na različnih napravah zelo smiselno ustvariti prilagojen CTA (Začnite danes, pokličite!).

Kontaktirajte nas